Generelle vilkår og betingelser
Indholdsfortegnelse
Artikel 1 - Definitioner
Artikel 2 - Iværksætterens identitet
Artikel 3 - Anvendelsesområde
Artikel 4 - Tilbuddet
Artikel 5 - Aftalen
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse
Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
Artikel 9 - Prisen
Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti
Artikel 11 - Levering og udførelse
Artikel 12 - Varighed af transaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klageprocedure
Artikel 15 - Tvister
Artikel 16 - Yderligere eller afvigende bestemmelser
Artikel 1 - Definitioner
I disse betingelser forstås ved:
- Betænkningsperiode: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;
- Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i udøvelsen af et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med den erhvervsdrivende;
- Dag: kalenderdag;
- Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;
- Varig databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller den erhvervsdrivende at lagre oplysninger, der er rettet personligt til ham, på en måde, der er tilgængelig for fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
- Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren at annullere fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesretten;
- Modelformular: den modelfortrydelsesformular, som den erhvervsdrivende stiller til rådighed, som en forbruger kan udfylde, når vedkommende ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret.
- Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand;
- Fjernsalgsaftale: en aftale, hvorved der inden for rammerne af et system organiseret af den erhvervsdrivende til fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, indtil og med aftalens indgåelse, udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation;
- Fjernkommunikationsteknologi: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende er i samme rum på samme tid.
- Generelt Vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.
Artikel 2 - Iværksætterens identitet
Samako Cleaning;
Parelweg 11
1812RS Alkmaar
Telefonnummer: 085 303 8845
E-mailadresse: info@samako.nl
Handelskammernummer: 90729099
Momsregistreringsnummer: NL865431681B01
Artikel 3 - Anvendelsesområde
- Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale og ordrer indgået mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren.
- Før fjernsalgsaftalen indgås, vil teksten i disse generelle vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden indgåelsen af fjernsalgsaftalen blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan gennemses hos den erhvervsdrivende, og at de vil blive sendt gratis til forbrugeren hurtigst muligt på forbrugerens anmodning.
- Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten i disse generelle vilkår og betingelser, i modsætning til det foregående afsnit, og inden fjernsalgsaftalen indgås, stilles elektronisk til rådighed for forbrugeren på en sådan måde, at den nemt kan gemmes af forbrugeren på en varig databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden aftalen om fjernsalg blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan konsulteres elektronisk, og at de vil blive sendt gratis elektronisk eller på anden måde på forbrugerens anmodning.
- I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicebetingelser gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit anvendelse i overensstemmelse hermed, og forbrugeren kan altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser.
- Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annulleres, forbliver aftalen og disse vilkår og betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet ved gensidig aftale med en bestemmelse, der tilnærmer sig originalens indhold så meget som muligt.
- Situationer, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes "i ånden" af disse generelle vilkår og betingelser.
- Usikkerheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal forklares, hvis de er "i ånden i disse generelle vilkår og betingelser.
Artikel 4 - Tilbuddet
- Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette fremgå udtrykkeligt af tilbuddet.
- Tilbuddet er uforpligtende. Den erhvervsdrivende er berettiget til at ændre og justere tilbuddet.
- Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan vurdere tilbuddet korrekt. Hvis den erhvervsdrivende bruger billeder, er disse en retvisende gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller fejl i tilbuddet binder ikke den erhvervsdrivende.
- Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til erstatning eller ophævelse af aftalen.
- Billeder af produkter er en retvisende gengivelse af de tilbudte produkter. Den erhvervsdrivende kan ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt stemmer overens med produkternes faktiske farver.
- Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er tydeligt for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Dette vedrører især:
- prisen inklusive skatter;
- eventuelle forsendelsesomkostninger;
- måden, hvorpå aftalen indgås, og hvilke handlinger der kræves i den forbindelse;
- om fortrydelsesretten gælder;
- betalings-, leverings- og opfyldelsesmetoden for aftalen;
- fristen for accept af tilbuddet eller den frist, inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen;
- beløbet for fjernkommunikationstaksten, hvis omkostningerne ved brug af fjernkommunikationsteknikken beregnes på et andet grundlag end den almindelige basistakst for det anvendte kommunikationsmiddel;
- om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i så fald hvordan forbrugeren kan konsultere den;
- måden, hvorpå forbrugeren kan kontrollere de data, han har angivet i forbindelse med aftalen, inden aftalen indgås, og om nødvendigt gendanne dem;
- eventuelle andre sprog, som aftalen ud over hollandsk kan indgås på;
- de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende har underlagt sig, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk; og
- den minimale varighed af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en langsigtet transaktion.
Artikel 5 - Aftalen
- Aftalen indgås, med forbehold af bestemmelserne i stk. 4, på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de fastsatte betingelser.
- Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe aftalen om denne accept ikke er bekræftet af den erhvervsdrivende, kan forbrugeren ophæve aftalen.
- Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer den erhvervsdrivende passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre den elektroniske dataoverførsel og sørger for et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
- Den erhvervsdrivende kan - inden for de juridiske rammer - selv undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de fakta og faktorer, der er vigtige for ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis den erhvervsdrivende på baggrund af denne undersøgelse har god grund til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmodning med begrundelse eller til at knytte særlige betingelser til udførelsen.
- Den erhvervsdrivende sender følgende oplysninger til forbrugeren sammen med produktet eller tjenesteydelsen, skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan opbevare det på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:
- besøgsadressen på den erhvervsdrivendes virksomhed, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;
- betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;
- oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
- oplysningerne i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren inden indgåelsen af aftalen;
- betingelserne for at ophæve aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er ubestemt.
- I tilfælde af Ved en langsigtet transaktion gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.
- Enhver aftale indgås under de opsættende betingelser om tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Ved levering af produkter:
- Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden at give en begrundelse i 14 dage. Denne fortrydelsesfrist begynder dagen efter modtagelsen af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der på forhånd er udpeget af forbrugeren og er blevet bekendt med den erhvervsdrivende.
- I fortrydelsestiden skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med forsigtighed. Forbrugeren skal kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, returnerer han produktet med alt leveret tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i original stand og emballage til den erhvervsdrivende i overensstemmelse med den erhvervsdrivendes rimelige og klare instruktioner.
- Hvis forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at underrette den erhvervsdrivende herom inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal give besked herom ved hjælp af modelformularen eller ved hjælp af et andet kommunikationsmiddel, f.eks. via e-mail. Efter at forbrugeren har angivet, at han ønsker at udøve sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage til følgende adresse:
Returadresse: Het Arsenaal 43, 1781 XR Den Helder
Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er blevet returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af bevis for forsendelse. - Hvis kunden ikke har angivet, at han ønsker at udøve sin fortrydelsesret efter udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte frister, hhv. Hvis produktet ikke er returneret til den erhvervsdrivende, er købet en kendsgerning.
Ved levering af tjenesteydelser:
- Ved levering af tjenesteydelser har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden at give en begrundelse i mindst 14 dage, regnet fra den dag, aftalen blev indgået.
- For at udøve sin fortrydelsesret skal forbrugeren følge de rimelige og klare instruktioner, som den erhvervsdrivende har givet sammen med tilbuddet og/eller senest ved levering.
Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse
- Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, er han ansvarlig for højst omkostningerne ved returforsendelse. Produktet skal returneres til:
Returadresse: Het Arsenaal 43, 1781 XR Den Helder - Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer den erhvervsdrivende dette beløb hurtigst muligt, dog senest 14 dage efter fortrydelse. Betingelsen er, at produktet allerede er modtaget af webshoppen, eller at der kan fremvises endegyldigt bevis for fuldstændig returnering. Refusion vil blive foretaget via den samme betalingsmetode, som forbrugeren har anvendt, medmindre forbrugeren udtrykkeligt giver samtykke til en anden betalingsmetode.
- I tilfælde af skade på produktet som følge af forbrugerens uagtsomme håndtering, er forbrugeren ansvarlig for enhver værdiforringelse af produktet.
- Forbrugeren kan ikke holdes ansvarlig for nogen værdiforringelse af produktet, hvis den erhvervsdrivende ikke har givet alle lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten. Dette skal ske inden indgåelse af købsaftalen.
Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
- Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende tydeligt har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i god tid før aftalens indgåelse.
- Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
- som er fremstillet af den erhvervsdrivende i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
- som er af klart personlig karakter;
- som ikke kan returneres på grund af deres art;
- som kan fordærves eller ældes hurtigt;
- hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på;
- for individuelle aviser og blade;
- for lyd- og videooptagelser og computersoftware, som forbrugeren har brudt forseglingen af;
- for hygiejneprodukter, som forbrugeren har brudt forseglingen af.
- Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:
- vedrørende indkvartering, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
- hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før fortrydelsesfristen er udløbet;
- vedrørende væddemål og lotterier.
Artikel 9 - Prisen
- I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatser.
- Uanset det foregående afsnit kan den erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på, med variable priser. Dette forbehold for udsving og det faktum, at eventuelle angivne priser er målpriser, er angivet i tilbuddet.
- Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er følge af lovbestemmelser eller -forskrifter.
- Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har aftalt dette, og:
- disse er følge af lovbestemmelser eller -forskrifter; eller
- forbrugeren har bemyndigelse til at opsige aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
- Priserne angivet i tilbuddet om produkter eller tjenester er inklusive moms.
- Alle priser er med forbehold for tryk- og tastefejl. Der påtages intet ansvar for følgerne af tryk- og tastefejl. I tilfælde af tryk- og tastefejl er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.
Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti
- Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til forsvarlighed og/eller brugervenlighed samt de lovbestemmelser og/eller myndighedsforskrifter, der var gældende på datoen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til anden brug end normal.
- En garanti ydet af den erhvervsdrivende, producent eller importør påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for den erhvervsdrivende i henhold til aftalen.
- Den lovpligtige garanti gælder for alle produkter. Varigheden af den lovpligtige garanti kan variere afhængigt af produktets art.
- Eventuelle defekter eller forkert leverede produkter skal rapporteres skriftligt til den erhvervsdrivende inden for 2 måneder efter opdagelsen.
- Garantien gælder ikke, hvis:
- forbrugeren selv har repareret og/eller forarbejdet de leverede produkter og/eller har fået dem repareret og/eller forarbejdet af tredjeparter;
- de leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde behandles uforsigtigt eller i strid med den erhvervsdrivendes instruktioner og/eller er blevet behandlet på emballagen;
- defekten helt eller delvist skyldes regler, som regeringen har pålagt eller vil pålægge med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.
Artikel 11 - Levering og implementering
- Den erhvervsdrivende vil udvise den størst mulige omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter og ved vurdering af ansøgninger om levering af tjenesteydelser.
- Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.
- Under hensyntagen til det anførte I stk. 4 i denne artikel skal virksomheden udføre accepterede ordrer med passende hurtighed, dog senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringsperiode. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke kan udføres eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren blive underrettet herom senest 30 dage efter ordreafgivelsen. I så fald har forbrugeren ret til at opsige aftalen uden omkostninger. Forbrugeren har ikke ret til kontraktlig kompensation.
- Alle leveringstider er vejledende. Forbrugeren kan ikke udlede nogen rettigheder fra nogen af de nævnte perioder. Overskridelse af en frist giver ikke forbrugeren ret til kontraktlig kompensation.
- I tilfælde af ophævelse i overensstemmelse med stk. 3 i denne artikel refunderer den erhvervsdrivende det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt, dog senest 14 dage efter ophævelsen.
- Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umuligt, vil den erhvervsdrivende gøre alt for at levere en erstatningsartikel. Senest ved levering vil det blive angivet på en klar og forståelig måde, at der leveres en erstatningsartikel. Fortrydelsesretten kan ikke udelukkes for erstatningsartikler. Omkostningerne ved enhver returforsendelse afholdes af den erhvervsdrivende.
- Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter påhviler den erhvervsdrivende indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en forudgående udpeget repræsentant, der er gjort bekendt med den erhvervsdrivende, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse
Opsigelse
- Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for en ubestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og et varsel på højst en måned.
- Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, hen imod udløbet af den fastsatte periode med overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og et varsel på højst en måned.
- Forbrugeren kan opsige de aftaler, der er nævnt i det foregående afsnit. afsnit:
- til enhver tid og ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
- i det mindste opsige på samme måde, som de blev indgået af ham;
- altid opsige med samme varsel, som den erhvervsdrivende har fastsat for sig selv.
Forlængelse
- En kontrakt, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, må ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
- Som undtagelse fra det foregående afsnit kan en kontrakt, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af dagblade, ugeblade og blade, stiltiende forlænges for en bestemt periode på op til tre måneder. Hvis forbrugeren opsiger denne forlængede kontrakt, kan han opsige ved udløbet af forlængelsen med et varsel på højst en måned.
- En kontrakt, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenesteydelser, må kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et varsel på højst en måned og et varsel på højst tre måneder i tilfælde af, at aftalen omfatter regelmæssig, men mindre end én gang om måneden, levering af dagblade, nyheder og ugeblade og blade.
- En aftale med begrænset varighed om regelmæssig levering af dagblade, nyheder og ugeblade og blade med henblik på at stifte bekendtskab (prøve- eller introduktionsabonnement) fortsættes ikke stiltiende og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.
Varighed
- Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter et år med et varsel på højst en måned, medmindre det er rimeligt og billigt at modsætte sig opsigelse inden udløbet af den aftalte periode.
Artikel 13 - Betaling
- Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 hverdage efter påbegyndelsen af Fortrydelsesfristen som omhandlet i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne periode, når forbrugeren har modtaget bekræftelse af aftalen.
- Forbrugeren har pligt til straks at meddele eventuelle unøjagtigheder i de betalingsoplysninger, der er givet eller oplyst, til den erhvervsdrivende.
- I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende ret til, med forbehold af lovmæssige begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, der er meddelt forbrugeren på forhånd.
Artikel 14 - Klageprocedure
- Den erhvervsdrivende har en tilstrækkeligt offentliggjort klageprocedure og behandler klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
- Klager over aftalens opfyldelse skal indgives til den erhvervsdrivende fuldt ud og klart beskrevet inden for 2 måneder efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
- Klager, der indgives til den erhvervsdrivende, vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsensdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil den erhvervsdrivende svare inden for 14 dage med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
- Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale, opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
- Ved klager skal en forbruger først kontakte den erhvervsdrivende. Hvis webshoppen er tilknyttet WebwinkelKeur, og ved klager, der ikke kan løses ved gensidig aftale, skal forbrugeren kontakte WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), som vil mægle gratis. Tjek, om denne webshop har et gyldigt medlemskab via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Hvis der ikke findes en løsning, har forbrugeren mulighed for at få sin klage behandlet af det uafhængige tvistkomité udpeget af WebwinkelKeur, hvis afgørelse er bindende, og både den erhvervsdrivende og forbrugeren er enige i denne bindende afgørelse. Indgivelse af en tvist til dette tvistkomité medfører omkostninger, som forbrugeren skal betale til det relevante komité. Det er også muligt at indgive klager via den europæiske ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr).
- En klage suspenderer ikke den erhvervsdrivendes forpligtelser, medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
- Hvis en klage findes berettiget af den erhvervsdrivende, vil den erhvervsdrivende efter eget skøn enten erstatte eller reparere de leverede produkter gratis.
Artikel 15 - Tvister
- Aftaler mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for, er udelukkende underlagt hollandsk lov. Selv hvis forbrugeren bor i udlandet.
- Wienerkøbskonventionen finder ikke anvendelse.
Artikel 16 - Yderligere eller afvigende bestemmelser
Yderligere eller afvigende bestemmelser fra disse generelle vilkår og betingelser må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en varig databærer.
Vil du vende tilbage eller udveksle din vare?
Klik på nedenstående link, så vil du blive henvist til vores returportal.